החל מה- 1.1.2023 ניתן יהיה לבצע בדיקת HRD, שתכלול גם ריצוף מלא של BRCA בגידול, בבית החולים איכילוב (ובקרוב גם במרכז הרפואי שמיר)

רופא.ה נכבד.ה,

בשנתיים האחרונות תמכנו והנגשנו את בדיקת ה- HRD של חברת מיראד, המיוצגת בארץ על ידי חברת כצט, זאת בהתאם להכללת מעכבי פארפ כטיפול אחזקתי לאחר קו ראשון, עבור חולות סרטן שחלה מתקדם אפיתליאלי/חצוצרות/פריטונאלי ראשוני, החיוביות בבדיקת HRD ושליליות למוטציה ב- BRCA.

בתקופה זו, בשיתוף פעולה עם המעבדות הפתולוגיות ברחבי ארץ, הושקעו מאמצים רבים על מנת להטמיע ביצוע בדיקה זו במדינת ישראל ובכך לאפשר נגישות, זמינות ואיכות בדיקות המבוצעות מקומית, כפי שקיים היום גם בגידולים נוספים דוגמת ריאה.

כעת, אנו שמחים לבשר כי החל מה- 1.1.2023 ניתן יהיה לבצע בדיקת HRD (שתכלול גם ריצוף מלא של BRCA בגידול) בבית החולים איכילוב (ובקרוב גם במרכז הרפואי שמיר), לאחר שהסתיים תהליך הוואלידציה, האישור וההטמעה של הבדיקה המקומית. תקשור על הבדיקה והקוד המתאים ייצא דרך משרד הבריאות.

** חשוב לציין כי מיום 1.1.2023 ואילך הפניית מטופלות לבדיקת BRCA ו- HRD, תבוצע ותאושר דרך קופות החולים בלבד ולא ניתן יהיה להפנות מטופלות לבדיקות בחברת מיריאד (דרך כצט) במימון של אסטרהזניקה ו- MSD.

 

לבירור בנוגע בדיקת HRD באיכילוב, ניתן ליצור קשר עם המעבדה הפתולוגית בראשות פרופ' דב הרשקוביץ:

מזל מושייב:

סלולרי – 052-3926540

 

אריאל ארנטל:

סלולרי –  052-8020263

מייל – ariele@tlvmc.gov.il

 

לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר עם רועי יאיר מאסטרהזניקה:

סלולרי – 0548884638

מייל – Roi.yair@astrazeneca.com

פורסם בקטגוריה חדשות , מאת מערכת החברה הישראלית לגינקולוגיה אונקולוגית.

כתיבת תגובה